Forum sojuszu Cerberus

Forum sojuszu Cerberus


#1 2008-06-08 22:25:04

mihald

Rada Sojuszu

6060812
Call me!
Zarejestrowany: 2008-06-08
Posty: 93
Punktów :   

10 przykazań Cerberusa

1. Przeczytaj to: http://www.si-master.com/pl/pierwsze-kroki
2. [zmieniłem treść tego punktu] Rozważnie buduj obronę planetarną. Nie wszystko w zakładce 'Obrona' jest warte naszego zainteresowania. Przede wszystkim stawiaj działa interwałowe - są tanie i to najskuteczniejszy straszak dla atakujących. Zbuduj jeszcze kopuły osłonne. Oczywiście możesz swoje planety przekształcić w bunkry jednak pamiętaj - 100% pewności, że Twoja surówka jest bezpieczna dają tylko sf'y.
3. Na początku inwestuj w badania, które pozwolą budować transportery a potem transmitery, bo dzięki flocie transportowej będziesz mógł robić sf i prowadzić wymianę handlową.
4. Planuj sf'y, czyli idziesz spać o 23 a wstajesz o 7, to wyślij swoją flotę tak, żeby wróciła na 7 (+-20min). Zawsze kiedy nie ma Ciebie przy kompie to na ten czas wysyłasz flotę z surowcami na sf. Przeczytaj to: http://www.si-master.com/pl/bezpieczny-lot
5. Planuj urlop. W tryb urlopu przełączysz się dopiero wówczas jeżeli zakończysz wszystkie budowy, badania, loty i nikt akurat nie będzie Ciebie atakował czy też skanował. Urlop to min 2 dni, po których to Ty decydujesz kiedy zakończysz urlop. Na urlopie kopalnie pracują na 25% swojej mocy, wybuduj tyle magazynów, aby surowce wydobywały się przez cały czas Twojego urlopu.
6. Wyjście z urlopu. Długo urlopowałeś, magazyny są pełne, myślisz sobie 'fajnie jest' ale UWAGA!!! Najprawdopodobniej teraz nie dysponujesz wystarczająco dużą ilością transportowców aby w razie niebezpieczeństwa całą surówkę wysłać w kosmos na sf. Co gorsza Twoi wrogowie domyślają się tego. Spodziewaj się skanowania i szybkiego ataku.
7. Kolonizuj tylko te planety, które mają ponad 200 pól. Przeczytaj to: http://www.si-master.com/pl/kolonizacja.
8. Skolonizować możesz max 10 planet. Skolonizuj 8-9 planet. 1-2 planety zostaw sobie "na atak na wklejkę".
9. Szukaj farm. Na początek ogranicz się do "żółtych", w miarę jak będziesz się wzmacniał wybieraj słabszych graczy i FARM! W swoich poszukiwaniach nie ograniczaj się tylko do swojej galaktyki.
10. Jedno Centrum Badawcze na gracza. Pamiętaj, nie da się prowadzić badań na dwóch planetach jednocześnie.
11. Inwestuj w Bazy floty - to wynika z punktu '9'. Mocno rozbudowana Baza Floty to duża liczba punktów akcji i możliwość wysyłania dużej liczby misji na żółtków. Pamiętaj flota na farmingu = większy zysk.
12. Buduj teleporty na wyższym levelu niż są Tobie potrzebne
- można teleportować wtedy całą flotę na jedną kolonię jak jest taka potrzeba (np. obrona przed atakiem) a potem nawet ją jeszcze teleportować z powrotem tam gdzie była wcześniej.
- można w ten sposób zebrać surówkę z kilku kolonii na jedną i rozpocząć tam budowę.

Ostatnio edytowany przez mihald (2008-10-26 22:33:41)

Offline

 

#2 2008-07-29 21:20:35

el_s_ep

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-07-29
Posty: 15
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

Niestety nie zgodzę się z punktem 2. Faktycznie, prawie wszystkie instalacje obronne są do kitu. Jest tylko jeden typ, w który warto inwestować - działa interwałowe. Są ok. 5 razy tańsze od s.w. a do tego mają dużą siłę strzału. W tej chwili mam ich ponad 500. Radzę sprawdzić symulację na SI master. W tej chwili atak na mnie siłą 2000 s.w jest bezsensowny - atakujący traci jednostki za 9mln metalu i 7mln krypto, więc musiałbym mieć multum surówki na planecie, żeby mu się to opłacało. Nie mówiąc o czasie budowy s.w. (działo interwałowe buduje mi się w niecałe 4 minuty)

Offline

 

#3 2008-07-29 22:20:23

mihald

Rada Sojuszu

6060812
Call me!
Zarejestrowany: 2008-06-08
Posty: 93
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

no tak ale,
'na każdą tarczę jest włócznia, która ją przebije'. s2r opisał jak załatwił go ko_lka. http://www.cerberus.pun.pl/viewtopic.php?id=17
ko_lka zastosował trik z sondami szpiegowskimi jako osłona jego SW. W efekcie 3tyś sond przyjęło większość strzałów s2r....

Czyli w tym przypadków - dokładając 2000 sond 'neutralizujemy' 500 dział interwałowych, nie tracimy ani jednego SW...
I jeżeli nie zrobimy sf z surówką, to ją stracimy.... działa i tak szlak trafił....

Offline

 

#4 2008-07-30 09:00:48

el_s_ep

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-07-29
Posty: 15
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

Zawsze możemy zrobić coś podobnego - parę tysięcy sond na stałe na orbicie . A sf'y i tak trzeba robić.

Offline

 

#5 2008-07-30 14:07:29

dekaris

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-06-10
Posty: 6
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

ja budyje dziala interwalowe i laserowe a jako mięso armatnie służą mi moździeże(dużo moździeży)

Offline

 

#6 2008-08-02 11:40:58

mihald

Rada Sojuszu

6060812
Call me!
Zarejestrowany: 2008-06-08
Posty: 93
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

Z tego co zrozumiałem macie na swoich planetach potworne ilości dział kilku rodzai.
Czy rzeczywiście sprawdzają się one jako odstraszacz? Tzn. czy wasze planety są omijane i nieatakowane?
No i jestem ciekawy czy w związku z tym nie robicie już sf'ów?

Offline

 

#7 2008-08-08 22:53:36

lopit_de_weg

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-08-08
Posty: 10
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

Moze nie potworne ilosci, ale troche dzial sie moze przydac.
bo:
Jesli masz czas zeby spedzac go w SpIn i trzymac swoja flote na wzglednie krotkich fs-ach, wtedy srednia (nie ogromna, ale i nie calkiem mala) obrona daje mozliwosc pulapek zlomowych.
Trzymasz na planecie kilka kk surowcow, a chroni je jakas tam obrona, powiedzmy 200 dzial, to chwytajacy okazje przeciwnik wysle odpowiednia liczbe SW zeby je zniszczyc. Nie 10 sztuk, ale i nie 1000.
Sprawiaj wrazenie nieobecnego - zadnych redukcji albo budowy na planetach.
I tylko wyslij swoje SW, Niszczyciele i sondy!, zeby pojawily sie na planecie pare sekund przed atakiem.
Po fakcie...  na orbicie masz zgrabna kupke zlomu.

wielokrotnie sprawdzilem to na ogame, wiec nie widze powodu, zeby i tutaj na SpIn nie dzialalo...

Ostatnio edytowany przez lopit_de_weg (2008-08-08 22:54:40)

Offline

 

#8 2008-08-08 23:57:35

mihald

Rada Sojuszu

6060812
Call me!
Zarejestrowany: 2008-06-08
Posty: 93
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa


przekonaliście mnie, nieco zmienię punk 2

Offline

 

#9 2008-08-26 07:20:41

el_s_ep

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-07-29
Posty: 15
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

Uwaga do punktu 10: z tymi podkreśleniami to dokładnie chodzi o to, żeby w swoim nicku nie umieszczać więcej niż 2 "normalnych" znaków pod rząd (między nimi należy umieścić podkreślenia). Weźmy gracza z naszego sojuszu: lopit_de_weg. Niby są podkreślenia, ale wystarczy w wyszukiwarkę wpisać "lopit" i... już go mamy Jeśli nie chcielibyśmy, żeby można go było znaleźć, to powinien się nazywać "lo_pi_t_de_we_g", albo jakoś tak

Offline

 

#10 2008-09-01 08:32:05

mihald

Rada Sojuszu

6060812
Call me!
Zarejestrowany: 2008-06-08
Posty: 93
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

nie chcę ale powiem: 'a nie mówiłem...'  Bunkrowanie daje złudną nadzieję na obronę. Oto przykład z naszego podwórka: http://www.cerberus.pun.pl/viewtopic.php?id=95

Offline

 

#11 2008-09-05 17:06:14

lopit_de_weg

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-08-08
Posty: 10
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

el_s_ep napisał:

Uwaga do punktu 10: z tymi podkreśleniami to dokładnie chodzi o to, żeby w swoim nicku nie umieszczać więcej niż 2 "normalnych" znaków pod rząd (między nimi należy umieścić podkreślenia). Weźmy gracza z naszego sojuszu: lopit_de_weg. Niby są podkreślenia, ale wystarczy w wyszukiwarkę wpisać "lopit" i... już go mamy Jeśli nie chcielibyśmy, żeby można go było znaleźć, to powinien się nazywać "lo_pi_t_de_we_g", albo jakoś tak

oczywiscie.
jednak pisalem to imie nie po to, zeby sie chowac, ale dlatego, ze serwer nie przyjmowal 'lopit de weg'

obrony i ataki to urok tej gry

Offline

 

#12 2008-09-09 07:15:47

el_s_ep

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-07-29
Posty: 15
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

lopt_de_weg: Spokojnie... Posłużyłeś tylko jako przykład

mihald: Zauważ, że akacki miał mało dział a poszło na niego ponad 3tys. sw! Gdyby miał więcej (tak 2-3 razy więcej) to by go nie zaatakowano.

Ostatnio edytowany przez el_s_ep (2008-09-09 07:21:08)

Offline

 

#13 2008-09-10 08:48:22

mihald

Rada Sojuszu

6060812
Call me!
Zarejestrowany: 2008-06-08
Posty: 93
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

z tą obroną planetarną to coś wisi w powietrzu.... Na oficjalnym forum SI jest bardzo dużo postów dotyczących ostatnich zmian parametrów dział interwałowych i bombowców. Wygląda na to, że działa dostały zbyt duży power up a bombowce cały czas niewiele mogą zrobić. Nie bardzo można sprawdzić te nowe parametry ponieważ symulator walk (chyba cały czas) nie uwzględnia tych zmian.....

Jednak ja cały czas zostaję przy swoim: nie buduję obrony planetarnej ponieważ nie ufam jej (zawsze znajdzie się taka ewaana, która rozwali całą obronę planetarną) a same surowce wolę wydać na inne budowle lub badania.

Offline

 

#14 2008-09-24 06:43:16

el_s_ep

Zbanowany

Zarejestrowany: 2008-07-29
Posty: 15
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

Masz rację Mihald. W świetle ostatnio planowanych zmian (dzielenie ilości dział przez 3 i zwiększenie siły bombowców za friko) niestety zmieniam zdanie jeśli chodzi o obronę - nie warto, bo jak będziesz miał za dużo obrony, to operatorzy gry zrobią tak, żebyś sobie mógł obronę w d... wsadzić.

Offline

 

#15 2008-09-24 12:05:31

mihald

Rada Sojuszu

6060812
Call me!
Zarejestrowany: 2008-06-08
Posty: 93
Punktów :   

Re: 10 przykazań Cerberusa

elsep jak zauważyłeś - na forum SI - może nie jest tak najgorzej. W tym całym opisie zmian jest coś takiego:

'W ten sposób dajemy graczom nawet trochę spice, ponieważ stojące Działa interwałowego będą do kupienia za 300 spice/sztuka.'

Na szczęście spice zalega nam wszystkim i wykupienie nawet 10K dział nie będzie problemem. Generalnie mi zalega spice i służę pomocą.
Głowa do góry

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl