Forum sojuszu Cerberus
1. Przeczytaj to: http://www.si-master.com/pl/pierwsze-kroki
2. [zmieniłem treść tego punktu] Rozważnie buduj obronę planetarną. Nie wszystko w zakładce 'Obrona' jest warte naszego zainteresowania. Przede wszystkim stawiaj działa interwałowe - są tanie i to najskuteczniejszy straszak dla atakujących. Zbuduj jeszcze kopuły osłonne. Oczywiście możesz swoje planety przekształcić w bunkry jednak pamiętaj - 100% pewności, że Twoja surówka jest bezpieczna dają tylko sf'y.
3. Na początku inwestuj w badania, które pozwolą budować transportery a potem transmitery, bo dzięki flocie transportowej będziesz mógł robić sf i prowadzić wymianę handlową.
4. Planuj sf'y, czyli idziesz spać o 23 a wstajesz o 7, to wyślij swoją flotę tak, żeby wróciła na 7 (+-20min). Zawsze kiedy nie ma Ciebie przy kompie to na ten czas wysyłasz flotę z surowcami na sf. Przeczytaj to: http://www.si-master.com/pl/bezpieczny-lot
5. Planuj urlop. W tryb urlopu przełączysz się dopiero wówczas jeżeli zakończysz wszystkie budowy, badania, loty i nikt akurat nie będzie Ciebie atakował czy też skanował. Urlop to min 2 dni, po których to Ty decydujesz kiedy zakończysz urlop. Na urlopie kopalnie pracują na 25% swojej mocy, wybuduj tyle magazynów, aby surowce wydobywały się przez cały czas Twojego urlopu.
6. Wyjście z urlopu. Długo urlopowałeś, magazyny są pełne, myślisz sobie 'fajnie jest' ale UWAGA!!! Najprawdopodobniej teraz nie dysponujesz wystarczająco dużą ilością transportowców aby w razie niebezpieczeństwa całą surówkę wysłać w kosmos na sf. Co gorsza Twoi wrogowie domyślają się tego. Spodziewaj się skanowania i szybkiego ataku.
7. Kolonizuj tylko te planety, które mają ponad 200 pól. Przeczytaj to: http://www.si-master.com/pl/kolonizacja.
8. Skolonizować możesz max 10 planet. Skolonizuj 8-9 planet. 1-2 planety zostaw sobie "na atak na wklejkę".
9. Szukaj farm. Na początek ogranicz się do "żółtych", w miarę jak będziesz się wzmacniał wybieraj słabszych graczy i FARM! W swoich poszukiwaniach nie ograniczaj się tylko do swojej galaktyki.
10. Jedno Centrum Badawcze na gracza. Pamiętaj, nie da się prowadzić badań na dwóch planetach jednocześnie.
11. Inwestuj w Bazy floty - to wynika z punktu '9'. Mocno rozbudowana Baza Floty to duża liczba punktów akcji i możliwość wysyłania dużej liczby misji na żółtków. Pamiętaj flota na farmingu = większy zysk.
12. Buduj teleporty na wyższym levelu niż są Tobie potrzebne.
- można teleportować wtedy całą flotę na jedną kolonię jak jest taka potrzeba (np. obrona przed atakiem) a potem nawet ją jeszcze teleportować z powrotem tam gdzie była wcześniej.
- można w ten sposób zebrać surówkę z kilku kolonii na jedną i rozpocząć tam budowę.
Ostatnio edytowany przez mihald (2008-10-26 22:33:41)
Offline
Niestety nie zgodzę się z punktem 2. Faktycznie, prawie wszystkie instalacje obronne są do kitu. Jest tylko jeden typ, w który warto inwestować - działa interwałowe. Są ok. 5 razy tańsze od s.w. a do tego mają dużą siłę strzału. W tej chwili mam ich ponad 500. Radzę sprawdzić symulację na SI master. W tej chwili atak na mnie siłą 2000 s.w jest bezsensowny - atakujący traci jednostki za 9mln metalu i 7mln krypto, więc musiałbym mieć multum surówki na planecie, żeby mu się to opłacało. Nie mówiąc o czasie budowy s.w. (działo interwałowe buduje mi się w niecałe 4 minuty)
Offline
no tak ale,
'na każdą tarczę jest włócznia, która ją przebije'. s2r opisał jak załatwił go ko_lka. http://www.cerberus.pun.pl/viewtopic.php?id=17
ko_lka zastosował trik z sondami szpiegowskimi jako osłona jego SW. W efekcie 3tyś sond przyjęło większość strzałów s2r....
Czyli w tym przypadków - dokładając 2000 sond 'neutralizujemy' 500 dział interwałowych, nie tracimy ani jednego SW...
I jeżeli nie zrobimy sf z surówką, to ją stracimy.... działa i tak szlak trafił....
Offline
Z tego co zrozumiałem macie na swoich planetach potworne ilości dział kilku rodzai.
Czy rzeczywiście sprawdzają się one jako odstraszacz? Tzn. czy wasze planety są omijane i nieatakowane?
No i jestem ciekawy czy w związku z tym nie robicie już sf'ów?
Offline
Zbanowany
Moze nie potworne ilosci, ale troche dzial sie moze przydac.
bo:
Jesli masz czas zeby spedzac go w SpIn i trzymac swoja flote na wzglednie krotkich fs-ach, wtedy srednia (nie ogromna, ale i nie calkiem mala) obrona daje mozliwosc pulapek zlomowych.
Trzymasz na planecie kilka kk surowcow, a chroni je jakas tam obrona, powiedzmy 200 dzial, to chwytajacy okazje przeciwnik wysle odpowiednia liczbe SW zeby je zniszczyc. Nie 10 sztuk, ale i nie 1000.
Sprawiaj wrazenie nieobecnego - zadnych redukcji albo budowy na planetach.
I tylko wyslij swoje SW, Niszczyciele i sondy!, zeby pojawily sie na planecie pare sekund przed atakiem.
Po fakcie... na orbicie masz zgrabna kupke zlomu.
wielokrotnie sprawdzilem to na ogame, wiec nie widze powodu, zeby i tutaj na SpIn nie dzialalo...
Ostatnio edytowany przez lopit_de_weg (2008-08-08 22:54:40)
Offline
Uwaga do punktu 10: z tymi podkreśleniami to dokładnie chodzi o to, żeby w swoim nicku nie umieszczać więcej niż 2 "normalnych" znaków pod rząd (między nimi należy umieścić podkreślenia). Weźmy gracza z naszego sojuszu: lopit_de_weg. Niby są podkreślenia, ale wystarczy w wyszukiwarkę wpisać "lopit" i... już go mamy Jeśli nie chcielibyśmy, żeby można go było znaleźć, to powinien się nazywać "lo_pi_t_de_we_g", albo jakoś tak
Offline
nie chcę ale powiem: 'a nie mówiłem...' Bunkrowanie daje złudną nadzieję na obronę. Oto przykład z naszego podwórka: http://www.cerberus.pun.pl/viewtopic.php?id=95
Offline
Zbanowany
el_s_ep napisał:
Uwaga do punktu 10: z tymi podkreśleniami to dokładnie chodzi o to, żeby w swoim nicku nie umieszczać więcej niż 2 "normalnych" znaków pod rząd (między nimi należy umieścić podkreślenia). Weźmy gracza z naszego sojuszu: lopit_de_weg. Niby są podkreślenia, ale wystarczy w wyszukiwarkę wpisać "lopit" i... już go mamy Jeśli nie chcielibyśmy, żeby można go było znaleźć, to powinien się nazywać "lo_pi_t_de_we_g", albo jakoś tak
oczywiscie.
jednak pisalem to imie nie po to, zeby sie chowac, ale dlatego, ze serwer nie przyjmowal 'lopit de weg'
obrony i ataki to urok tej gry
Offline
lopt_de_weg: Spokojnie... Posłużyłeś tylko jako przykład
mihald: Zauważ, że akacki miał mało dział a poszło na niego ponad 3tys. sw! Gdyby miał więcej (tak 2-3 razy więcej) to by go nie zaatakowano.
Ostatnio edytowany przez el_s_ep (2008-09-09 07:21:08)
Offline
z tą obroną planetarną to coś wisi w powietrzu.... Na oficjalnym forum SI jest bardzo dużo postów dotyczących ostatnich zmian parametrów dział interwałowych i bombowców. Wygląda na to, że działa dostały zbyt duży power up a bombowce cały czas niewiele mogą zrobić. Nie bardzo można sprawdzić te nowe parametry ponieważ symulator walk (chyba cały czas) nie uwzględnia tych zmian.....
Jednak ja cały czas zostaję przy swoim: nie buduję obrony planetarnej ponieważ nie ufam jej (zawsze znajdzie się taka ewaana, która rozwali całą obronę planetarną) a same surowce wolę wydać na inne budowle lub badania.
Offline
Masz rację Mihald. W świetle ostatnio planowanych zmian (dzielenie ilości dział przez 3 i zwiększenie siły bombowców za friko) niestety zmieniam zdanie jeśli chodzi o obronę - nie warto, bo jak będziesz miał za dużo obrony, to operatorzy gry zrobią tak, żebyś sobie mógł obronę w d... wsadzić.
Offline
elsep jak zauważyłeś - na forum SI - może nie jest tak najgorzej. W tym całym opisie zmian jest coś takiego:
'W ten sposób dajemy graczom nawet trochę spice, ponieważ stojące Działa interwałowego będą do kupienia za 300 spice/sztuka.'
Na szczęście spice zalega nam wszystkim i wykupienie nawet 10K dział nie będzie problemem. Generalnie mi zalega spice i służę pomocą.
Głowa do góry
Offline